تاریخ خبر:۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر | انتشار دهنده: مرکز تولیدات و پژوهش‌های رسانه‌ای شهرداری کاشان |
چاپ خبر

مدیر عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان:

یکی از مهمترین مشکلات آتشنشانان در کاشان موضوع ترافیک است

مدیر عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: یکی از مهمترین مشکلات آتشنشانان در کاشان موضوع ترافیک است.

به گزارش مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری کاشان، سعید کرمی با اشاره به مشکلات آتشنشانان گفت:  به طور میانگین روزانه حدود 400 تماس تلفنی با سامانه 125 آشنشانی کاشان صورت می گیرد و ماهانه به طور میانگین 220 مورد عملیات حادثه و حریق نیز انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه آتشنشانان می بایست طی 40 ثانیه  پس از اعلام حادثه از ایستگاه ها خارج شوند،هشدار داد: با توجه به مشکلات ترافیکی در برخی معابر شهر کاشان و اهمیت زمان طلایی رسیدن نیروهای آتشنشانی به محل حادثه، شهروندان با شنیدن آژیر و مشاهده  خودروی آتشنشانی با راه دادن به آن و مأموران راهنمایی و رانندگی می توانند به محض شنیدن صدای آژیر مسیر حرکت این خودروها را  هموارتر نمایند تا عملیات حیاتی و نجات بخش به سرعت انجام شود.

مدیر عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: وجود بافت های فرسوده و همچنین کم عرض بودن معابر امکان تردد سریع خودروهای آتشنشانی را در برخی محلات سلب کرده است به ویژه توقف  خودروهای شخصی در این معابر تنگ و باریک موجب می شود تا از حرکت سریع خودروهای آتشنشانی به سمت محل حادثه جلوگیری شود.

 کریمی افزود: سازمان توانسته با تهیه خودروهای نیمه سنگین تا حدودی مشکلات اینچنینی را برطرف کند ولی کماکان به همکاری شهروندان در رفع ترافیک نیازمندیم.

مدیرعملیات سازمان به محوطه سازی اطراف ساختمان های بلند مرتبه در برخی مناطق کاشان اشاره کرد و گفت: این فضاها مانع قرار گرفتن خودروهای  آتشنشانی در نزدیکترین محل به ساختمان های چندطبقه میشود و عملیات آتشنشانی را مختل می کند.

وی حضور شهروندان در محل حادثه  را یکی از معضلات عملیات دانست و بیان کرد:تجمع ضمن نرسیدن کارکنان در زمان کوتاه به محل، عدم تمرکز کارکنان و بروز مشکلات در مراحل امدادرسانی را به همراه دارد.

کریمی تأکید کرد: تصویربرداری از مراحل حوادث توسط شهروندان و نشر آن در فضاهای مجازی و حضور  در مراحل عملیات با توجه به تخصصی بودن کار، مشکلات بسیاری را به وجود می آورد.

مدیر عملیات سازمان خاطرنشان کرد: آدرس دهی نامناسب شهروندان در حوادث باعث زمان بر شدن رسیدن به محل، سردرگمی کارکنان و درنتیجه دیر رسیدن به محل حادثه می شود.

وی در پایان خواستار همیاری و همکاری بیشتر شهروندان در زمینه امدادرسانی در مواقع رویداد حوادث شد.

 

 

برچسب ها

نظرات:

ارسال نظر

لطفاً نظر خود را در مورد این مطلب ارسال فرمایید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت پورتال منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخــرین خبــرها
اطفاء حریق درساختمان ۵ طبقه توسط آتش نشانان کاشان حال خوش خواندن در کاشان نشست اعضای کمیته های 5گانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پیشنهاد تاسیس باشگاه‌های کتابخوانی در زندان کاشان فعالیت دبیرخانه پایتخت کتاب با اتمام پایتختی کتاب به پایان نمی‌رسد آسفالت بیش از 20هزار مترمربع از معابر فاز دو ناجی آباد صدور مجوز 270 تبلیغ هیئات و برپایی ایستگاه صلواتی در محرم و صفر کارگران فضای سبز شهرداری کاشان تعدیل نشده اند بیشترین سرانه رخدادحوادث و حرائق در محدوده منطقه یک کاشان دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان معرفی شد